تحقیق زندگي نامه حضرت امام خميني
نوشته شده توسط : زپو

 تحقیق زندگي نامه حضرت امام خميني


این تحقیق در فرمت وردword و در 48 صفحه میباشددر روز بيستم جمادي الثاني 1320 هجري قمري مطابق با 30 شهريور 1281 هجري شمسي (21 سپتامبر 1902 ميلادي) در شهرستان خمين   از توابع استان مرکزي ايران در خانواده اي اهل علم و هجرت و جهاد و در خانداني از سلاله زهراي اطهر سلام الله عليها، روح الله الموسوي الخميني پاي بر خاکدان طبيعت نهاد.
او وارث سجاياي آبا و اجدادي بود که نسل در نسل در کار هدايت
  مردم وکسب معارف الهي کوشيده اند. پدر بزرگوار امام خميني  مرحوم آيت الله سيد مصطفي موسوي از معاصرين مرحوم آيت الله  العظمي ميرزاي شيرازي(رض)، پس از آنکه سالياني چند در نجف  اشرف علوم و معارف اسلامي را فرا گرفته و به درجه اجتهاد نايل  آمده بود به ايران بازگشت و در خمين ملجا» مردم و هادي آنان  در امور ديني بود. در حاليکه بيش از 5 ماه از ولادت روح الله  نمي گذشت، طاغوتيان و خوانين تحت حمايت عمال حکومت وقت نداي حق طلبي پدر را که در برابر زورگوئي هايشان به مقاومت بر خاسته بود، با گلوله پاسخ گفتند و در مسير خمين به اراک وي را به شهادت رساندند. بستگان شهيد براي اجراي حکم الهي قصاص به تهران (دار الحکومه وقت) رهسپار شدند و بر اجراي عدالت اصرار ورزيدند تا قاتل قصاص گرديد.
بدين ترتيب امام خميني از اوان کودکي با رنج يتيمي آشنا و با مفهوم شهادت روبرو گرديد. وي دوران کودکي و نوجواني را تحت
  سرپرستي مادر مومنه اش (بانو هاجر) که خود از خاندان علم و تقوا و از نوادگان مرحوم آيت الله خوانساري (صاحب زبده  التصانيف) بوده است. همچنين نزد عمه مکرمه اش (صاحبه خانم) که بانويي شجاع و حقجو بود سپري کرد اما در سن 15 سالگي از  نعمت وجود آن دو عزيز نيز محروم گرديد

خرید و دانلود  تحقیق زندگي نامه حضرت امام خميني






:: برچسب‌ها: تحقیق , زندگي , نامه , حضرت , امام ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: